معاون رئيس جمهوري همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر علل شکست طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران تاکيد کرد: معتقدم اين طرح شکست نخورده است و معاونتهاي من در اين زمينه معتقد به شکست طرح جامع نيستند و به نظر ما طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران بالاي 50 درصد موفق بوده است. با اين حال اين طرح با مشارکت دستگاههاي مختلف در حال اجرا است که بايد گفت در بحث واگذاري اتوبوسها به شهروندان موفق نبوديم چون مردم بايد سپرده سنگيني را پرداخت مي کردند.
رئيس سازمان محيط زيست همچنين از تدارک برنامه اي نوين در بحث آلودگي هواي تهران و کلانشهرها خبر داد و اضافه کرد: طي روزهاي گذشته نشستهايي را با وزارتخانه هاي صنايع و بهداشت داشته ايم که سندهايي در مورد مديريت آلودگي برخي صنايع و همچنين زباله هاي بيمارستاني و آلودگي هوا به امضا رسيده است.
وزير کشورنيز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد مشکلات گمرکي شرکت مترو براي ترخيص واگنهاي جديد گفت: صد درصد اعتبارات مربوط به متروهاي کلانشهرها عليرغم مشکلات کسري بودجه ها به شهرداري شهرها واگذار شده است و در مورد متروي تهران نيز تمامي بودجه اختصاص يافته از سوي مجلس شوراي اسلامي در اختيار شهرداري تهران و با اختيار آنها هزينه خواهد شد.
محمد نجار همچنين به کاهش آلودگي هواي تهران اشاره کرد و افزود: ما از160 روز آلوده در سال به شانزده روز رسيده ايم و اين نشان مي دهد که فعاليتها موفق بوده است در حالي که خودروها افزايش يافته و امروز در تهران به چهار ميليون خودرو مي رسد. با اين حال در هيئت دولت در مورد استفاده از حمل و نقل عمومي براي مديريت آلودگي هواي تهران اقداماتي انجام شده و در حال انجام است.
100
انتهای پیام/